Lite träningsmotivation!

Hej!

Tänkte bara dela med mig av lite skön träningsmotivation såhär på en lagom rolig hösttorsdag.

Jag blir även extra sugen på att börja med ”street workout” nu, typ chinsställningar och sånt. Så jäkla trist med vädret här i Sverige bara. Kanske skulle fly landet i vinter…?

Jaja, kolla in det motiverande klippet nedanför!

Hårt träningspass med min viktväst idag

Ojoj så dåligt jag mådde i går kväll… Som jag skrev så hade jag en godispåse, tydligen var det hela 400g godis i den. Och självklart trycker jag i mig hela påsen till the notebook (sett den säkert 10 ggr). Jag var spyfärdig resten av kvällen och kände mig som en uppblåst ballong… Sen när jag vaknade i morse är jag svinhungrig?! Så konstig kroppen är ibland. Ivf jag var därför riktigt taggad på att kötta ett hårt löppass för att kompensera gårdagen.

godis

400 g godis :/

Löpning + viktväst = <3

För att göra löpningen mer utmanande och roligare köpte jag en viktväst i somras. Modellen heter Iron Gym och jag fick tipset härifrån. Ibland tycker jag att löpning kan vara lite långtråkigt, det tar liksom tid att bli trött/få resultat. Visst man kan köra intervaller, men det tycker jag inte är superroligt.

Men med en viktväst så blir det direkt mycket tyngre och krävande att springa. Min väst har som mest 10 kg, men sen kan man ta ut vikter så det blir mindre. Jag började springa med 2 kg och nu är jag uppe i 6 kg extra. Jag har även testat 10 kg, det var riktigt tungt! Då sprang jag bara 2km men det kändes som 10! Så alltid när jag har lite ont om tid brukar jag använda viktvästen för att vara mer effektiv. Samtidigt så är det ju bra med variation i träningen. Det är även perfekt att ha västen när jag ska köra tunga dips, då brukar jag ha 5-10 kg extra. Mycket enklare än att trixa med vikter mellan benen.

Dagens pass

Dagens pass körde jag i ”smultronskogen” där jag sprang 5 km med 6 kg extra i västen. Det tog hela 29:26 men det är ju såklart p.g.a den extra vikten. Jag behövde iaf inte stanna någonstans på vägen för att hämta andan. Det kändes lite extra i benhinnan så jag ska nog springa utan extravikt resten av veckan.

Träningsmål denna vecka

  • Tis: gym – bröst, axlar, triceps med Marcus
  • Ons: löpning 10 km bana
  • Tors: gym – ben med Mikaela
  • Fre: gym – rygg och crosstrainer 30 min
  • Lör: 10 km terräng (ev. 5 km med västen om benhinnorna känns bra!)
  • Sön: vila (och 400g godispåse, NOT :P)

Dags för kvällsmål nu, knäckebröd med keso och avokado, mums!

Puss och kram

Första inlägget!

Jag tänkte bara säga hej och välkommen till min blogg!

Mina egna förväntningar på denna blogg är inte direkt skyhöga om jag ska vara ärlig. Jag kommer främst skriva saker ”i stundens hetta” så att säga, så förvänta er inga mästerverk 😉

Mitt namn är iaf Kornelia (kallas för kokos)  och ni kan läsa mer om mig här.

Idag har jag tränat med Mikaela på träningshuset och nyss gjorde jag ett rejält storkok kikärtsgryta som kommer räcka hela veckan hoppas jag 😀

Nu ska jag leta upp nån skön feelgood movie som jag kan mysa med min godispåse till… Jag brukar unna mig lite ”skit” på söndagar, man kan inte alltid vara duktig.

Nä men detta var allt för denna gång, vi höres!